uitwisselingsconcert 15 oktober 2018

HARMONIE ST. CAECILIA – NISPEN
UITWISSELINGSCONCERT
Nispen – 15 oktober 2017 – 11.00u

1. March of the Day (3’14)
W. Laseroms

Dit vreugdevolle werk begint met een stevige intro, gevolgd door een speels thema. Het middengedeelte richt de schijnwerpers op de bassectie, waarna een prachtig triodeel ons meeneemt naar een feestelijk slot. ‘March of the Day’ is een traditionele mars in een verfrissend modern jasje.

2. Black Jack (3’59)
J. Evenepoel

Deze verrassende, qua opbouw uit drie delen (langzaam-snel-langzaam) bestaande compositie is van de hand van Johan Evenepoel.

3. The Olympic Spirit (3’37)
Arr. J. Bocook

John Williams schreef deze ‘Olympic Spirit’ in opdracht van het Amerikaanse NBC als openingstune voor de uitzendingen van de Olympische Spelen 1988 in Seoel.

4. La Storia (7’15)
J. de Haan

Gewoonlijk wordt filmmuziek bij de in een draaiboek vastgelegde afhandeling geschreven. Dat het ook andersom kan, bewijst Jacob de Haan met ‘La Storia’. Zonder te weten welke geschiedenis erachter schuilgaat, levert de componist rond zeven minuten meeslepende muziek. Voor één keer mag u zonder gebonden te zijn aan het commentaar van een componist een eigen verhaal bij de muziek denken. Jacob de Haan heeft ‘La Storia’ opgedragen aan een van de beroemdste schrijvers van filmmuziek, de Italiaan Ennio Morricone.

5. Laguna di Grado (4’21)
J. de Haan

Stelt u zich eens voor… U bent in Laguna di Grado, een paradijselijke lagune in Italië. In een unieke sfeer waar oceaanblauwe vergezichten het beeld bepalen. Te midden van wonderbaarlijke kleuren van gekristalliseerd zeezout snuift u de geur van de bloeiende tamarisk. Een hemels landschap, waar tijd slechts wordt gemeten aan de vlucht van de meeuw en aan de kalme wisselingen van de getijden. Alsof ze stil staat… Dan verschijnt heel in de verte een Adagio aan het firmament: plechtige klanken, die traag hun weg vinden in het fraaie landschap van deze bijzondere lagune.

6. Sting Medley (11’30)
Arr. L. Bocci

Sting was schrijver, leadzanger en bassist van de new wave rock band ‘The Police’ van 1977 tot 1984, voordat hij zijn solocarrière lanceerde. Hij voegde elementen uit de rock, jazz, reggae, klassieke muziek, new age en wereldmuziek in zijn muziek. Met ‘The Police’ werd Sting één van ’s werelds bestverkochte artiesten. Samen met zijn soloalbums verkocht hij meer dan 100 miljoen platen. Dit arrangement bevat drie van zijn populairste songs : ‘Every Little Thing She Does Is Magic’, ‘Desert Rose’ en ‘Every Breath You Take’.

7. Samorim (3’32)
T. Jabovski

Deze mooie en kleurrijke compositie van Tony Jabovski combineert op creatieve wijze oosterse melodieën en Jamaicaanse ritmes.

Timing: 37’28 min